DHL kanske näst sämst!

dhl-hrmf
Av mitt tidigare inlägg om UPS förstår ni säkert att just UPS är svårslagna om man siktar på kundförakt och dålig service.
Idag kvalificerade sig DHL som en stark kandidat till att vara det näst sämsta logistikföretaget och en runner up som kanske kan ta titeln ifrån UPS om de bara får lite tid på sig. Mitt paket som jag väntar på och som ska levereras av DHL är 3 meter långt och väger 20kg paketet var klart att leverera på en dag som inte passade mig, jag kontaktade då DHL för att byta leveransdag till dagen efter. Inga problem svarar DHL och jag får kort där efter ett SMS som ger mig ett tidsspann 9:30-11:30 för avtalad dag.

Klockan 12:30 ringer jag för att kontrollera vad som INTE händer, jag får besked att man ska kolla upp vad som är fel och återkomma vilket man naturligt vis inte gör. 13:30 ringer jag igen då får jag så småningom veta att man inte hittat paketet 3 meter långt och väger 20kg och man HITTAR INTE PAKETHELVETTET!

Det som gör mig ännu mera förbannad är att man inte kontaktar kunden och meddelar när man fuckat upp det utan man får snällt sitta där och vänta som i en jävla husarrest.

Uppdatering 1.  Det har nu gått 90 timmar sedan jag senast blev lovad att man jobbar på det och fortfarande har ingen hört av sig och berättat vad som skett eller vad som pågår (förmodligen ingenting!).

DHL= Det Händer Lååååångsamt