ups-ojojoj…

UPS må vara et stort logistikföretag men med anledning av de senaste dagarnas erfarenheter av deras interna logistik så skulle jag för allt i världen ALDRIG anlita dem för min frakt.

I veckan skulle de försöka leverera två olika försändelser till mig och då börjar cirkus UPS.

UPS ett globalt logistikföretag som inte har bättre intern logistik än ……  det finns nog ingen tillräckligt elak jämförelse här.

Nåväl första två leveransförsöken gick givetvis åt pipan på grund av att vanliga privatpersoner normalt är på jobbet under normal kontorstid samt att UPS givetvis inte hört av sig i förväg.

Det innebar ju dessutom att de inte hade någon portkod vilket försenade den ena leveransen med ytterligare dagar då de tvingades skicka ett meddelande via posten!

Andra leveransförsöket gick också åt skogen.. efter kontakt med UPS kundtjänst lovade jag att jag kunde vara hemma till 14:30 påföljande dag. UPS lämnar ett meddelande i min brevlåda 16:26 där det står att ingen var hemma…..fan va matt man blir!

Sista dagarna har de hållit mig i husarrest på grund av att de bara kan ange ”mellan 08:00 och 19:00” som leveranstid. Vid bägge tillfällena så behagade man dyka upp vid 16 tiden.

Leveranser som kunde ha samordnats vilket jag också ringde och påpekade men NEJ de skulle prompt leverera  på olika dagar. Att allt det här strulet kostade UPS pengar är väl enda trösten, vilket skitbolag!